Publicaties

Envisioning the future of education and jobs

04 maart 2019
Hoe kinderen hun toekomst zien | trends, gegevens en tekeningen
Dit verslag biedt een glimp van hoe kinderen hun toekomst zien, en de krachten die, indien goed begrepen en benut, hen ertoe zal aanzetten om hun dromen te verwezenlijken. 

De publicatie biedt een zeer leesbaar en gemakkelijk te begrijpen overzicht van trends en gegevens over de relatie tussen onderwijs en werk, met het oog op de toekomst. Begeleid met een aantal tekeningen "Draw the Future" van 20.000 jongeren verspreid over 12 landen op vijf continenten, stelt de publicatie veel relevante vragen over de mogelijkheden van de 4e Industriële Revolutie, de vereiste vaardigheden en kennis, en de rol en het belang van opvoeders in het verbreden van de kennisbasis van jongeren over beroepen en de wereld van het werk.



De toekomst zal in het teken staan van het koppelen van de kunstmatige intelligentie van computers aan het cognitieve, sociale en emotionele mogelijkheden van mensen, zodat we eersteklas mensen opleiden, niet tweedeklas robots.

Het is onze verantwoordelijkheid, als betrokken volwassenen, om te erkennen en de trends te begrijpen die deze industriële revolutie vormgeven, en om dat aan te geven onze kinderen zo vroeg mogelijk begrijpen. Het is met andere woorden onze verantwoordelijkheid, om onze kinderen te helpen zich voor te bereiden op hun toekomst. Door gezamenlijke acties kunnen we onze kinderen helpen zich te ontwikkelen met het soort vaardigheden om van deze revolutie te profiteren.

Deze publicatie is het resultaat is van een samenwerking tussen de OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) en de in het Verenigd Koninkrijk gevestigde liefdadigheidsinstelling voor onderwijs en werkgevers.  
 
Top