Begrippenlijst
Competenties
Competenties worden gezien als het bewezen vermogen om kennis en vaardigheden toe te passen in werk- of studie situaties in professionele en persoonlijke ontwikkeling.
Doorlopende leerlijnen
De doorlopende leerlijnen beschrijven de weg die leerlingen/studenten afleggen bij het leren van bijvoorbeeld rekenen en wiskunde. Ze omvatten een opsomming van de leerstof die aan bod moet komen, onderbouwd met vakdidactische inzichten.
Mobiliteit
Een document waarin voor een individuele persoon de voorwaarden van een specifieke mobiliteitsperiode worden beschreven; Het beschrijft welke leeruitkomsten behaald worden, en op welke wijze deze zullen worden beoordeeld, gevalideerd en erkend.
Leeruitkomsten
Een beschrijving van wat een leerder weet, begrijpt en in staat is om te doen, betreffende een specifiek proces. Vaak omschreven in termen van kennis, vaardigheden en competenties.
Kennis
Kennis wordt gezien als het resultaat van de assimilatie van informatie door leren. Het zijn feiten, principes, theorieën en praktijken die verband houden met het werkveld of een studie.
(Loopbaan)vaardigheden
Vaardigheden worden gezien als het kunnen toe passen van kennis om taken uit te voeren en problemen op te lossen.
Loopbaanbegeleiding
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.