Tool | Vijf loopbaancompetenties

Tool | Vijf loopbaancompetenties

Tool | Vijf loopbaancompetenties 1900 1267 Euroguidance


Loopbaancompetenties

Word loopbaancompetent met het loopbaankompas. De vijf loopbaancompetenties helpen daarbij!
Door het ontwikkelen van loopbaancompetenties krijgt de jongere meer inzicht in zichzelf als professional en ontwikkelt hiermee een beeld van welk werk en werkomgeving het beste past.

Aan de slag

Voor zowel de jongere als de begeleider zijn handreikingen samengesteld voor het begeleiden van studenten bij het vormgeven van hun levensloopbaan. Het loopbaanpakket bestaat uit reflectiekaartjes met de vijf loopbaancompetenties en een stappenplan voor de begeleider. Het materiaal is gratis op te vragen via euroduidance@cinop.nl.

A. De jongere (student)
Download hieronder de loopbaancompetenties met reflectievragen, indicatoren en het stappenplan. Deze indicatoren dienen enkel om een beter begrip te krijgen van de loopbaancompetenties en zijn niet bedoeld als afvinklijst.

  1. Stappenplan
  2. Motieven | reflectievragen
  3. Kwaliteiten | reflectievragen
  4. Loopbaansturing | reflectievragen
  5. Netwerken | reflectievragen
  6. Werkexploratie | reflectievragen
B. De loopbaanbegeleider (docent, decaan)
Een loopbaangesprek voeren, zo pak je dat aan!

Download het stappenplan met vragen die je helpen bij het begeleiden van studenten bij het vormgeven van hun levensloopbaan.

LOB-scan voor het vmbo, havo/vwo en mbo

De LOB-scan is een hulpmiddel om de kwaliteitsborging van LOB te evalueren met als resultaat:
  • het voeren van het gesprek op school over de implementatie en kwaliteit van LOB.
  • het formuleren van speerpunten met bijbehorend actieplan voor het onderwijsteam.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte, schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Gerelateerd

  • All
  • Berichten en blogs
  • Europese ontwikkelingen
  • Instrumenten en tools
  • Kennisbank
  • Nationale ontwikkelingen
  • Publicaties en onderzoek
  • Websites

Gefinancierd door de Europese Unie.

De hier geuite ideeën en meningen komen echter uitsluitend voor rekening van de auteur(s) en geven niet noodzakelijkerwijs die van de Europese Unie of het Europese Uitvoerende Agentschap onderwijs en cultuur (EACEA) weer. Noch de Europese Unie, noch het EACEA kan ervoor aansprakelijk worden gesteld.

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt.